Endelig!

Jeg har vært på jobb.
Bare en drøy time riktignok.
Men betenk da at
-det er minus tretti ute og jeg har vært med Jendor i barnehage og da måtte jeg først ta på ham alle klærne han eier, og så måtte jeg ta på meg alle klærne jeg eier, og så måtte jeg ta diskusjonen "hvorfor vi ikke kan bade på verandaen i dag" (svensker altså) med barnet, og så måtte jeg få ham i barnehagen, og der måtte jeg ta av ham nesten alle klærne han eier, og av meg selv nesten alle klærne jeg eier, for ikke å få heteslag, og så måtte jeg ta dem på meg igjen, og så måtte jeg gå hjem for nå er the Stig sjuk.
-så måtte jeg slappe av for "frisk" betyr ikke "pigg".
-og frosttappe
-så måtte jeg ta på meg alle klærne jeg eier en gang til og gå på jobb.
-og der hadde jeg det veldig fint. Det glemmer jeg litt, for når jeg bare er hjemme med meg selv virker det ikke alltid like fristende å gå på jobb og være der med bare meg selv, men når jeg kommer dit kommer jeg på at jeg er jo også sammen med disse her:





og da blir jeg så tilfreds. Særlig over arkivskuffene.

-men så hadde jeg jo kledd på meg alle klærne jeg eier, minus den viktige detaljen BUKSE mellom ullongs, dobbel longs og skibukse, og jeg hadde ikke så lyst å sitte i nuppete dobbellongs på jobb, jeg jobber rett nok alene men folk kan se inn, og etterhvert ble det litt varmt i skibuksene
-og så vet jeg jo at jeg må ha en pause mellom jobb og hente Jendor i barnehagen, alle klær vi eier og så videre, for friskbetyrikkepigg,
-og så tar jeg jo ikke med meg den rådyre datamaskinen ut og inn og ut og inn i minus tredve, så når jeg jo måtte blogge måtte jeg jo hjem
-og dessuten var jeg ustø på hånden av å ligge på sofaen i en måned, og alt dette, så det var litt vanskelig å tegne. Jeg tegnet litt på små ting men de store tingene gikk ut.

Men jeg har vært på jobb! Og det var deilig.



Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...