ikke...grønnkål

Jeg kom sent på jobb i dag. Det går an å ta det med ro når alle andre har ferie. Ikke at de andre passer på at jeg ikke tar det med ro. Men det er mulig. Å ta det med ro. Ikke stress. Lat som du har ferie.

På jobb lukter det nybakt brød, en baker har flyttet inn borti gangen. Det er bedre enn da det alltid luktet fisk overalt (en fiskeselger hadde flyttet inn ned en trapp) men egentlig foretrekker jeg at det ikke lukter voldsomt mye av noe som helst. Jaja. Heller brød. Baker, fiskeselger, kunstnere, og en haug med konsulenter. Her på bygget kan du få neste hvasomhelst, særlig om du er ute etter konsulenttjenester.

The Stig og the Twig skal på biblioteket og hente noen premier for sommerles, og så skal de kjøpe støvler. Og så kanskje de kommer og henter meg til middag. Og så, på mandag, drar de på ferie. Da kommer jeg nok til å synes det er ekstra tungt å være jobbende et par dager. Men jeg kan også benytte anledningen til å få litt gjort i huset, male verandaen og sånt. Få satt opp et par blomsterbedd, det er egentlig bare å male de gamle dragerne fra eks-verandaen. Men de er litt tunge å slepe fram fra oppå komposten, får se hva jeg makter. 

Og så skal jeg vanne hos naboen. De tror de plager meg med forespørselen, hver gang, men de har verdens mest fantastiske både hage og vinterhage så det er bare en gave i livet. 

Og så må jeg passe grønnkålen.

Ingen kommentarer:

Denne sommeren

The Stig og the Twig fyker rundt og pakker, jeg gjør ikke det, men jeg legger opp litt bukser her og der og syr en annen bukse om til shorts...