nei og nei hva har jeg gjort

Jeg har kjøpt iPhone. 
Jeg er jo vant til Samsung. Er jeg iphonekompatibel? Overhodet? 

Først var det såklart eventyr å få kjøpt telefonen, Elkjøp hadde tilbud men det var helt umulig å forsere nettsidene deres og faktisk fysisk få betalt for det man hadde lagt i handlekurven, så jeg gikk på på den faktisk fysiske butikken for å bestille der, for ifølge samme nettsider har de ingen telefoner inne, men joho, de hadde telefoner i bøtter og spann og det var bare å ta med seg hjem med en gang istedetfor å vente til tidligst mulige leveringsdag 4 juli. Så det gjorde jeg. Betalte og sånt som er vanlig først såklart.

Jeg har kjøpt iphone for den har best kamera. Ifølge alle tester. Men kameraappen har ingen pro-modus, viser det seg. Man får ikke lov å stille på fargebalanse eller iso eller lukkertid selv. Hoho. 
Men man kan nok laste ned en app.

Og så har jeg jo mac, så nå skal alt gå så sømløst, man kan svare på samtaler som kommer i telefonen på macen, og det kan man faktisk, men det kommer bare opp nummeret som ringer, ikke kontakten, og da må jeg jo leite etter telefonen og finne ut hvem det er som ringer for jeg kan ikke alle numrene til alle mine kontakter utenat. 

Og så skal det gå så lett å sømløst å importere bilder mellom enheter, og det hjelper jo på, men før hadde jeg Dropbox på Samsungen, så da lastet bildene seg inn i den mappen jeg ville ha dem på datamaskinene mine om telefonen var på wi-fi, og det er sømløst nok for meg, det. Nå laster de seg opp på icloud, og så må jeg logge på icloud i nettleser, markere alle bilder, laste dem ned, men jeg får ikke velge mappe, så jeg må hente dem i nedlasningsmappen, og pakke dem ut i riktig folder, og det er enormt mindre sømløst for meg ihvertfall. 
Med forbehold om at jeg gjør noe feil. Såklart. For jeg er jo helt ny på dette. Men foreløpig er jeg mest irritert over at Automatisk er byttet ut med Veldig mange handlinger man må utføre selv men som kalles sømløse. 

Jeg må ha veldig mange fler vitaminer i kroppen om jeg skal takle dette. Og litt narkotika.

Ingen kommentarer:

Mvh, diva

Det jeg er reddest for i hele verden er å bli en diva. (Dette som et språklig uttrykk og dermed ikke helt sant) (det er bjørn jeg er reddest...