hurbe smørbe!

Det er dette som skjer når jeg kanskje ikke akkurat tenker for mye, men iallefall tar en sving ut forbi mens jeg tenker for mye.
Jendor har så tørre hender. Og nå som de vasker henderne og spriter hele tiden så er det såklart ekstra ille. Så de må smøres. Barnehagen har åttpgførti unger med forskjellige spesialtilpasninger så det er ikke alltid de husker det. Og da blir det verre. Jeg tenkte jeg skulle prøve å hjelpe dem å huske det, vi har prøvd å ringe og sende lapp og tekstmeldinger, funker ikke alltid, så hva med å skrive det rett på de tørre hendene som må smøres! Men så syntes jeg det virket litt agressivt. Og lurte på om jeg skulle tegne hjerte. Men det syntes jeg virket litt passivt-agressivt.
Så jeg endte med å skrive det på kråkespråket.
 
Sånn i eftertidens klare lys tenker jeg at det er ikke sikkert de har kråkespråk på førskolelærerutdaninga. Ikke på den desentraliserte iallefall.


Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...