Frisk på jobb uten barn, morgenen avsegstyrt

Jeg pakket både min og barnets sekk fulle av regnklær og fikk oss på jobb i dag, det regnet ikke da men regnat skal komme, han ville ha luhkka og det er greit, han er jo et samisk barn og må gjerne gå med samiske klær, han har bare aldri villet gå med den før så den er litt fravokst og det er på tide å sy ny. 
Og kofte. Jeg har jo hatt stoffet liggende i hundre år. Nå er det kanskje tid. 
 
Jeg våknet i morrest med verdens verste hodepine, og jeg hater når det skjer, dagen har ikke begynt engang og allerede er det noe som er galt. Nå VET jeg at man skal springe i galopp til legen om man driver og våkner med hodepine, men jeg vet også at det bare skjer enten når jeg legger meg med et lite frø av en hodepine om kvelden, eller når Jendor tilbringer natten med å eliminere millimeteren mellom ham og meg. Når han skal ligge helt helt helt inntil meg, må jeg jo spenne ifra for å ikke bli dyttet ut av sengen, og da våkner jeg stiv i hele kroppen, med glasskår i skuldrene, og dundrene hodepine. Ikke noen grunn til galopp altså. 
Heller ingen grunn til jubel, det er vanskelig å få den bort. 
Det er vanskelig å være mild og tålmodig og få ting gjort mens man koker vann og lager matpakker og planlegger regnklær mens man har en undulat inni øyet og svarer på spørsmål om fremtidige skjermtider. 

Vi snakker litt om juniorkorpset under frokosten, jeg er jo gammeltubaist og kan ikke se for meg en fremtid der barnet mitt ikke spiller i korps, barnet ser ikke for seg samme fremtid, de har fått ny dirigent som barnet mitt omtaler som "ikke særlig høflig", og det skal jo være gøy, altså, uavhengig av hvor høflig dirigenten er, men det skal i hovedsak være gøy og akkurat nå er de litt for få, litt for små, kjenner hverandre ikke så godt, og noen er ikke så høflig. Det er klart at man skal få slutte om man vil. Men det er også klart at det blir ikke før etter at mammen har tatt kontakt med korpset for å høre om de har noen strategier fremover. Korps er bra for folk. Kanskje ikke for de som hører på, men iallefall for de som deltar. 
 
Nå skal jeg google sånn ukeskalender som man kan tegne på, for vi har ikke kontroll på ting. Eller, det er bare så vidt vi har kontroll. Jeg har allerede googlet litt, de koster flere tusen, men det ser ut som de er laget i plexiglass. Da ser jeg for meg at jeg kan lage den selv. men først skal jeg teste om man kan tørke whiteboardtusj av plexi så det ikke blir som med fryseren. Da skrev jeg innholdet i fryseren rett på fryserdøra med whiteboardtusj men det lot sek ikke tørke vekk. Viste det seg.




Ingen kommentarer:

Mvh, diva

Det jeg er reddest for i hele verden er å bli en diva. (Dette som et språklig uttrykk og dermed ikke helt sant) (det er bjørn jeg er reddest...