Og tilogmed i Telemark markerte de dagen

Denne saken hadde jeg faktisk ikke fått med meg. Men Telemarksavisa valgte å trykke et lite dikt i anledning 6. februar.
Slik går det:

Klikk på bildet for å lese hele herligheten. 
"Det er langt igjen" hender det at noen i min husholdning sukker når slike saker dukker opp, men her var det da fryktelig langt igjen. Jeg må si at det jeg reagerer mest på er billedbruken. Her tror jeg man bare har plukket et bilde fra internett. Han det er bilde av (som har et navn), har ikke skrevet diktet. Han har ingenting med det å gjøre. Han er faktisk nyligen avgått med døden. Kjent for sitt sosiale engasjement. 
Man kan lese mer om saken i Ságat.
Det man kan lese er at TA beklager og at det overhodet ikke speiler avisas syn på samer.
Nehei. Men det er likevel dette diktet man velger å trykke den 6. februar, og jeg tror faktisk ikke det er poeten som har lagt ved illustrasjonsfoto.

Jeg blir altid litt flirfull av slikt. Det er så langt ute. Det er nok forskrekkelsen som presser ut latteren. For det er jo ikke pent å le av dumme folk, har man jo lært. Så det gjør jeg IKKE.
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Men herregud. Så otroligt dumt. Och lika otroligt ledsamt.

frk. Figenschou sa...

ja. jeg tror jeg likevel skal le av det, selv om man har lært at det er uhøflig å le av folk som ikke er like smarte som oss andre. sånt må man bare le av, beste måten å bli kvitt det, tror jeg.

fru Storlien sa...

Ikke på trykk på samefolkets dag? Men hvilken som helst annen dag ville det vært helt ok? Eller kanskje litt festlig? Kjærevene, dette burde ikke vært på trykk i det hele tatt.

frk. Figenschou sa...

haha, akkurat det har du jo faktisk helt rett i. gikk meg hus forbi.

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...