Framdrift.

Jeg syr ferdig et belte som jeg begynte å veve på jegvetikkenår. Jeg har liksom alltid en tre-fire skalleband og et par belter i produskjon, men belteveving går jeg på kurs for å lære, og det der kurset blir jo bare aldri ferdig. Alstå vi har holdt på i flere ÅR. Og nå er det korona.
Så hun kurslæreren driver og forklarer meg over mail hva jeg skal gjøre, og det funker foreløpig fint. Men jeg vet aldri neste steg, og det er litt uvant. Jeg bare gjør akkurat som hun sier, og tar ikke høyde for hverken det ene eller andre når jeg gjør, for jeg aner ikke hva hverken det ene eller andre ER.
Nå er jeg ferdig med nuverende oppgave og venter på instruks. Det kan ta en time. Det kan ta noen uker.
Jeg får se litt på belter på digitaltmuseum.no i mellomtiden. I en times tid. I noen uker. 
 
Syrommet. Det er bare syrom når jeg syr. Så da syr man jo litt sjeldnere.

Foringen ferdig. Synes det blir så fint når man syr sånn. Aner ikke hva det heter. Har lyst å sy meg noe som ser sånn ut men jeg kan jo ikke sy.
 

Neste uke kommer snekkeren. Han sier så iallefall. Han skulle jo også komme i august-sepember-oktober-desember, men nå sier han uke 3. Da har sola kommet tilbake. Da kommer alltid den strengeste kuldeperioden. Da skal vi bytte vinduer. Det blir interessant.
Men det er fremdrift.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...