Da mamma var liten gutt

(Altså det har jeg jo aldri vært men pappa sa det hele tiden. Da pappa var liten gutt. Så det sitter liksom i språket.)
 
I dag var det på med sommervottene. Jeg har ikke brukt dem i hele sommer. Jeg prøvde å forklare for Jendor at sånt her vær var det hele sommeren da jeg var liten men han skjønte det ikke helt. My sweet summer child. For han er det helt naturlig å gå i t-skjorte og shorts, men jeg husker faktisk ikke om jeg engang hadde shorts. Det må jeg jo ha hatt. Jeg mener, vi dro faktisk og badet i Sandnesdalen en gang. Nei, to ganger faktisk. Ikke samme år tror jeg. Det var vel de to gangene i løpet av en hel barndom, jeg vet ikke om man skaffer shorts for det.

The Stig kunne heller ikke bekrefte at det var riktig så ille før, ettersom han er trekkfugl og har tilbrakt alle sine barndoms somre i en annen landsdel.
Men jeg husker. Jeg har det i kroppen.


Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...