Mer høylydt hurra enn vanlig

Jeg har solgt endel verk til Statens Konstråd i Sverige. Jeg er liksom litt større i Sverige enn i Norge. I Norge blir jeg ofte putta i en litt mindre bås. Her er jeg samekunstner, der er jeg mer kunstner som også er same. Så det gleder meg at kunsten skal dit.

Når ting som gleder meg på det profesjonelle plan skjer, er jeg ofte forsiktig med å skryte for mye av det på internetski, fordi det er så beinhard konkurranse og det er allitd så mange der ute som kanskje ikke er like glad for akkurat det samme, men istedet er skuffet. Det gjelder særlig stipender og utstillingsplasser, men også salg. 
Men så skrev Statens Konstråd en så fantastisk fin tekst, og jeg ble så glad, og det skjer jo aldri noe lengre, jeg er helt hendelsesløst isolert i Gokk, så jeg la det ut, salget, linken til teksten, og jeg fik SÅH mange fine tilbakemeldinger og jeg ble så glad. Facebook på sitt beste for min del.
Ordentlig bra kveld.
(Men det blir ikke rutine. Jeg har jo også treårig arbeidsstipend og solgt verk til Nordnorsk kranglemuseum og Kunst på Arbeidsplassen, la det ikke ut, kommer ikke til å gjøre det.)
 
 

Nå er dette enn så lenge et teoretisk salg, for økonomiavdelingen har i sin allmakt stoppet det. Jeg fikk en mail her om dagen om at jeg burde fått beskjed om at de ikke betaler før verket har ankommet så det kommer ikke til å foholde seg til betalingsfristen. Jeg svarte at åja, nei det har jeg ikke fått beskjed om. Jeg har forholdt meg til kontrakten som er underskrevet av begge parter der det står at utbetaling skjer senest 30 dager etter at kontrakten er underskrevet. Se pkt 4, vedlagt. Hvorpå de svarer, (midt i påska, de påsker jo ikke som oss) at jaja, synd du har fått motstridende beskjeder. 
Hehe. De bare overstyrer hele kontrakten. Vänligen, ökonomi.
Så får vi se hvordan det går med den frakten da, det ble grusomt komplisert på grunn av coronaen, ingen kan ta den, de som kan ta den vil ha en milliard, og det er Statens Konstråd som dekker frakten, og de syntes kanskje en milliard var litt mye. Så enn så lenge så står alt på atelieret og vi kommer ingen vei. Så da får bare økonomiavdelingen sitte på pengene, det går bra for min del det altså.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...