Kald i pysjamas

Nei, jeg har ikke på pysjamas, jeg spiller bare videre på forrige overskrift.
Jeg kunne hatt pysjamas, for jeg jobber jo alene, men jeg forsøker å holde en viss standard. Men kaldt er det. Sentralvarmen er skrudd av i bygget der jeg jobber, for se på kalenderen.
Ja, se på kalenderen, og kast for guds skyld ikke et blikk på gradestokken, for den viser fem grader.
Jeg vet ikke hvor mye den viser her nede i kjelleren min, men jeg har ullgenser, longs og fleecejakke. Ullsjal når jeg ikke tegner, for da er det sånn i veien.
Da jeg var liten skrudde de av varmen på andre siden av grensa første mai. I hele jævla unionen, visstnok. Hata å dra til Russland i mai. Hvert rom var et kjølelager.

Sitter og venter på at de skal ringe meg fra det ene forsikringsselskapet. Jeg hørte fra dem sist i februar, purret for en måned siden, hørte ingenting, purret i dag igjen og fikk en mail om at de skulle ringe meg i dag. Med smilefjes. Hmmmmmmmmmm. Da blir jeg jævla mistenksom. Hva slags taktikk er det? Sa jeg var på kontoret til tre (må ut og få varmen i meg før middag) så da skulle de ringe før tre. Jeg gjetter ti på tre. Jeg er veldig spent på hva de har å si. Det gjelder bare å ikke tro at det er noe bra, så er man forberedt. Samtidig som man må huske å være hyggelig mot fremmedfolk. Som sikkert har en taktikk imotsetning til meg som helst bare vil at alle skal være greie og glade.

Smilefjes.

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...