menne åeh

Jeg er jo vanligvis en person med orden i sysakene og økonomien. Jeg har kjempet meg til den ordenen. Jeg vet at den ikke kommer av seg selv, men jeg vil ha orden, så jeg har det.
Men nå. Alt har falt helt sammen. Poenget med å slutte med nomadiseringen var jo at det skulle bli lettere å ha orden, for jeg så snøballen komme rullende mot meg i stadig større fart med post-it-lappene sprutende, men det har jo bare blitt verre.
La meg illustrere dette med en lignelse. (ikke jesus-relatert, han har tross alt ikke monopol på dem.)
Se for deg meg, som er ute og reiser. Jeg skal ta toget, det skal stoppe på forskjellige stasjoner, jeg skal av på enkelte av dem, bytte tog her og der.
Da har jeg billettene både på mobilen og skrevet ut, reiseruta ligger i forlomma på sekken, jeg har med matpakke og vann, jeg tenker ikke på annet en om togbyttet kommer til å gå bra, og på de stedene der jeg skal av har jeg memorert kartene sånn at jeg finner fram til dit jeg skal. Jeg har også skrevet ut kartene og de ligger også i ryggsekken, i en liten mappe. Jeg har bestilt billetter med fast plass hele veien. Jeg er ferdig påkledd og pakket fem minutter før vi skal stoppe på stasjonen.
Sånn var det før.
Men nå!
Jeg har billetter, men det er for en togtur jeg tok i fjor, jeg går konstant av på feil stasjon, har glemt jakka igjen på toget, jeg tviholder på en flaske vann men må også enormt på do, og faderullan, sitter jeg på BUSSEN?! Hvordan skjedde det? Hvordan skal jeg komme meg dit jeg skulle nå da? Jeg må ringe noen men telefonen er nesten fri for strøm og nå aner jeg ikke hvor jeg er.
Sånn er det nå.
Og det er det verste jeg vet.
Verste, verste, verste.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...