Jeg har ikke noe mer spennende å melde enn dette:

Jendor tok til seg det der om at 4.30 ikke er noe tidspunkt å stå opp på. Så i dag fikk vi et innstendig forsøk kl. 4.15.

I går da han gikk og la seg oppdaget vi plutselig at han må ha fått med seg noen annens smokk fra barnehagen. For, den LYSTE! Den var sånn selvlysende og nå tok den i alt den hadde og hvem får sove med en lyspære stikkende ut av munnen? Jeg og Jendor var like fascinert, vi veiva med den i lufta og lagde sirkler og gjømte den under dyna og i det hele tatt. Stor festivitas. Ikke så lett å finne roen etter en sånn oppdagelse. Selv om ny smokk ble hentet og den gamle forsvant på mystisk vis.

Da Jendor reiste seg og ropte LYS! klokken 4.15 kjente jeg at nei, på denne måten går det jo ikke. Snart står vi jo opp klokken tre her. Og da må jeg legge meg halv sju. Og da har jeg ikke fått lagt Jendor. Så han ble nedstemt, og det har han jo blitt før og, men denne gangen innså jeg at selv om han enda ikke har sovna og det nå begynner å nærme seg tidspunkt for å stå opp, så skal vi fanden meg sove her i denne familien!
Så til slutt gjorde vi det.

Vi må få en orden på dette. For mens andre har arbeidsgivere som må ta tapet av ineffektiviteten en halvsovende arbeidstager skaper, gjømt bak kopimaskinen med sin sjette kaffekopp, er det jeg selv som må dekke inn alt som forsvinner av produtivitet kl 4.15 på morgenen.
Jeg har ikke råd å ha meg ansatt sånn som det er nå. Og det nytter ikke med noen medarbeidersamtale heller.




Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...