Josefin, hvor er du?

I det siste har jeg tenkt mye på Josefin.
Priblemet er bare ta jeg ikke helt vet hvem Josefin er.
Jeg husker hvordan hun så ut, at hun var ganske stor og tjukk og hadde rødlig hår i hestehale og at hun ikke var livlig, og at alle var opptatt av henne. Og at hun hadde på en unojumper. Og hun var en av flere svensker. I alle fall var hun svensk. Men jeg aner ikke hvor jeg har henne fra. Jeg tror ikke nødvendigvis at jeg har snakket med henne, men jeg har nok tilbragt endel tid i samme setting som henne, og dette var mer enn at vi har sittet ved samme kafebord. Jeg aner ikke om jeg traff henne for fem eller ti år siden og jeg aner iallefalli ikke hvordan jeg kom til å tenke på henne nå.
Teater? Fenris? Musikk? Uka på ås? Aner ikke. Ikke folkemusikk tror jeg.
Og det er da jeg skulle ønske at hjernen fungerte omtrent sånn som dette:
Josefin ja.
Hvem var hun?
Husker ikke.
Er det viktig å komme på hvem hun var? Har dette noe å gjøre med min suksess, fremgamng eller overlevelse? Sannsynligvis ikke.
Tro om det er noe på tv.

Men sånn er det ikke. Istedet er det sånn at jeg tenker på Joesefin hver dag hvert sekund, eller iallefall veldig ofte. Det synes jeg er dårlig design.
Hvem i all verden er Josefin?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Jeg skal hjelpe deg i din fortvilelse, i din designnød. For det er innen design du finner svaret. Og jeg skjønner kanskje at du har fortrengt Josefin. Vi snakker om metervarer, og vi snakker om IKEA.

frk. Figenschou sa...

hehe. En metervare med rødt hår i hestehale, litt bumsete og med unojumper?

Anonym sa...

Litt bumsete passer jo godt med IKEA.

paaskeharen sa...

Heter man Josefin så er man ekstremt utsatt for å bli sjungit om i en dansbandlåt. Jeg kan formelig høre saksofonenen spille på innerøret. '......Du er så finfinfinfinfin, Joss-e-fin. Du skal bli minminminminmin, Joss-e-fin...'

frk. Figenschou sa...

ja....men hun er virkelig. tror jeg 99% sikkert altså.

kajsa sa...

det var en gang en flicka som hette josefin

frk. Figenschou sa...

jossefin fin fin fin, jossejossejossefin.

Anonym sa...

hei silje
endelig kan ä bringe litt klarhet i forvirrelsen, forstyrrelsen, fortvilelsen, eller hjernedesignen.
ä har nemlig i en herlig detaljert hukommelse som av og til er litt for detaljert, om jeg får beklage meg litt, så ä kan heldigvis eller dessverre (bare å velge) fortelle fakta i saken (iallafall som ä ser det)
josefin va en av to (?) svenske ledere for Fenris 4. Trur til og med at kjäresten hennes prövde å lage en slags hjemmeside for F4.
Wellwell, hvis du syns dette er josefin som du tenker på (antagelig for mye enn hva godt er) håper jeg du kan sleppe tanken på henne en stund og konsentrere deg om skallebandene! Måtte de bli lange!

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...