PekefingerFigenschou reiser seg igjen!

Jeg har jo så vidt streifet innom her på bloggen at jeg har vært litt slitnere enn vanlig en stund. Ikke sånn vegg&kjeller, men SuperForbrukerKvinnen og DeRettferdigesBeskytter på Internett, det har jeg ikke helt hatt overskudd til. Altså det er jo ikke bare det som har gått ut, men dere skjønner. Surmuling og indignasjon fordrer et visst overskudd. (Og her jeg sitter i sofaen og blogger og ser rundt meg ser jeg at å plukke bort døde planter som har bukket under av solmangel, det fordrer visst også et visst overskudd som jeg umulig kan ha innehatt på en stund.)
Uanz. For i går! Da la jeg ut en indignert kommentar på internett! Tilogmed under en sak hos lokalavisa! Så her går det forover med stormende skritt.
Saken er den at det lokale hotellet nå har satt av en etasje til tilreisende som settes i karantene. De er karantenehotell. I tillegg til vanlig drift. Og det er jo kjempefint, logistikk skal løses. Men dette omtaler de selv som å være med på den nasjonale dugnaden. Og det var da jeg PLUTSELIG hadde overskudd nok til både på bli enormt indignert og ville dele av denne indignasjonen og kommenterte under saken: det framgår ikke av artikkelen om de gjør dette gratis? Siden det omtales som dugnad?
Og det på en sak som bare hadde fått likes. Men ærlig talt. Den nasjonale dugnaden, det er alle som gjør ting som er upraktisk, som koster dem noe økonomisk, som koster dem noe personlig, som holder seg unna og hjemme og sier nei der de har så lyst å si ja, de som er permitterte fordi de ikke får skjenke øl til folk, de som er ekstra forsiktige fordi de omgås folk i risikogruppen, de som ikke samles i bursdag og de som jobber ekstra lange dager fordi de trengs, men visst ikke trengs NOK til at de får lønnsøkning.
Det den nasjonale dugnaden IKKE er, er å lande en helt okei økonomisk avtale med stat og eller kommune om alternativ drift av hotellet når den normale driften tildels ligger nede uansett. 
Det er IKKE dugnad. Jeg gjentar det enda en gang: å finne en økonomisk utvei basert i den rådende situasjonen er ikke dugnaden.

Hmpf!

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...