Ny overskrift

Jeg har vært og klippet meg. Det behøvdes. Det som gikk litt galt var at jeg ringte til min vanlige frisørsalong og spurte om jeg kunne få klippe meg hos henne jeg pleide å klippe meg hos, men det gikk ikke, for hun var ikke der, som var litt rart, men jeg kunne få en annen og henne hadde jeg aldri hørt navnet på men jeg var ikke akkurat og klipte meg i går heller så ikke så rart om de ansetter nye folk, og så, ca en halvtime før jeg skulle være der innså jeg at jeg hadde jo ringt til en annen frisørsalong. Og der hadde jeg fått time. Eh. Jeg er veldig glad for at jeg oppdaget det.
Nå spiller det jo ikke så stor rolle akkurat hvem som klipper meg ettersom det jo uansett ikke er noen her som kan klippe krøller, så galt blir det uansett (finkam og voks og hørføner med varme, jeg ser ut som en sopp) og nå er jeg klipt og neste gang skal jeg tenke meg nøye om før jeg ringer. Ikke at det egentlig spiller så stor rolle, men, eh, ikke for å være den, men den frisøren jeg pleier å bruke skjønner hva jeg sier og den veldig hyggelige frisøren som klipte meg i dag skjønte ikke så mye norsk, og jeg ser ut som en sopp, såh, skal prøve å ringe rett neste gang. 

Så dro jeg hjem og gikk på facebook for å se hva som skjer der, for jeg har jo firedagersarbeidsuke, og der sto det at fylkeskommunens arbeidsstipend (i entall) har fått oppdaterte retningslinjer, og det behøvdes virklig, for før var de sånn Send inn disse syv vedleggene på denne siden som bare tar fem vedlegg, og jeg fikk avslag et år for de jeg ikke hadde lagt ved et personlig brev, og det var ikke en av kravene, og så sto det at du mistet stipendet om du fikk stipend fra staten, men det kan jo være så lite som 10.000 så det er jo litt heftig å miste arbeidsstipendet over det, og da jeg sendte en mail og spurte om det sa det at neida, ikke det LILLE stipendet, selv om det sto i retningslinjene, de definerte stipend fra staten annerledes enn staten, som jo er den som styrer det stipendet, så det var jo en frihet å ta seg som man ikke akkurat kunne forstå uten å ringe noen, og så var det en fra byggsaksavdelingen som vedtok hvem som fikk stipendet, og alt det der har de ryddet opp i og det er jo strålende. De er ikke helt i mål, på alle informasjonssidene står det at stipendet er på 100.000 mens det i vedtaket som ligger på fylkeskommunens nettsider og som de selv linker til, står det et det er på 150.000 så de er ikke helt der at de er en høyborg av logikk og klarhet enda. 
 
Jeg skal vaske litt klær og sende noen fakturaer og maile litt om brillene mine som ikke virker og om macen min som er på reparasjon og som ifølge statussiden den har fått opprettet fortsatt ligger her i Kirkenes og venter på at en vennlig sjel kan ta den med seg sørover, to uker at jeg leverte den inn. 
 
Og muligens ordne meg litt på håret, vi får se. 

Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...