språklige oppdagelser

Ettersom jeg ikke er i utlendighet lengre, måtte jeg redigere litt på teksten oppe under overskrift. Pappa minner meg jo stadig på at jeg er ikke bare tamsame, jeg er også av Beddarislekt, og dermed finlender selv. Så skulle jeg prøve å få kven inn i overskrifta da, men nå føler jeg meg jo ikke som en sånn superkven, så jeg prøvde å skrive at jeg var en kosekven. Men i genitivsform ble det en kosekvens. Og det ser jo ut som jeg mener konsekvens og ikke er helt stødig i fremmedord. Som overforsvømmelse. Dessuten vil jeg ikke ha på meg at jeg er en konsekvens, for da er jeg jo liksom ferdig. Uten potensiale. Da er det bedre å være en slags ovehengende fare.
Jeg er en overhengende fare. Hehe.
Okei, jeg kan ikke helt leve opp til den heller.
(Men hvem har hørt om tamkven? Det er jo helt selvimotsigende. Som villsau.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Etter frøknens siste etniske oppdagelser bør hun innse at hun muligens har en stor karriere som sportsseiler framfor seg. Alle vet jo at kven kan segla foruten vind!

Bra

Det ble en veldig fin tur til Oslo. Det visste vi jo. Det var jo det som var planen. Og Oslo hadde vår og småsko og finvær og det trenger ma...