Fra vår egen kvalitetskanal, NRK finnmark:

Per dags dato er det så mange russere i Sør-Varanger til enhver tid at det tilsvarer ei norsk befolkning på rundt 4-5.000 mennesker.

http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.2751912

Jøss. Mitt første spørsmål er da hvilken målestokk vi opererer med?
1:1?
Hvor mange russere skal det til før de tilsvarer ei norsk befolkning på 4-5000 mennesker?
Og om vi opererer med 1:1, og ikke for eksempel 1:10, hvor i all verden er disse russerne? I øvre Pasvik? Lanabukt?
Annenhver person jeg ser i Kirkenes er definitivt ikke russer, så enten har de gjemt seg, eller også er russerne mer verdt enn nordmenn.



ELLER så får vi alle skrapjournalistene som enten er på arbeidsmarkedstiltak eller ikke har utdannelse men ikke egentlig synes journalistikk er noe man trenger å studere, eller ikke fikk seg jobb en annen plass.
Og det er vel ikke første gang jeg har tenkt den tanken.

Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...