hepp

Nå skal jeg ha to uker ferie. Det er jammenmeg stas.
Og så skal jeg jobbe igjen, og så skal jeg ha nesten to uker til med ferie.
Jeg gleder meg til jeg blir pensjonist, eller i det minste ikke er student mer, da skal jeg ha
1) en plass å bo
og
2) minst tre uker sammenhengende ferie i løpet av en sommer.
Som jeg skal reise bort på. Litt. Håhåhåhå.
I år skal jeg på landskappleiken, og det er jo slettes ikke hvert år jeg har tid og råd til det, det blir superstas. Det er jo litt som en slags klassetreff. Og så skal jeg snike meg til en natt på gulvet til Solveig, som hun skal vaske i anledning.
Jeg vet ikke helt om jeg skal håpe på dårlig eller stygt vær. Om det blir stygt vær, får jeg hørt mer musikk med udelt samvittighet iallefall.
Men jeg har jo alle instrumentene mine i Bergen. Vel. Jeg har jo el-fela mi her da, men det er ikke helt skikken. Og så har jeg ei fløyte, bedre enn ingenting, men ganske fislete.

Og så begynner det å bli sommer her. De siste to dagene har jeg måttet ta av meg ullegenseren på vei til jobb, for det blei for varmt.

I dag har jeg dessuten guidet litt, og det er hyggelig. Jeg liker å guide, iallefall om det ikke er så mye annet å gjøre.
Men jeg blander alltid russere og tyskere. Ikke sånn at jeg tror at alle tyskere som er her er russere og føyser dem DAWAI DAWAI inn i utstillingen, men når jeg forteller folk om andre verdenskrig og Festung Kirkenes og Litzafronten og det der, sier jeg tyskerne når jeg mener russerne, og russerne når jeg mener tyskerne, og det blir et salig rot og forvirring, og hvem angriper hvem og hvem er stasjonert hvor og hvem er alliert og hvorfor var russerne egentlig østerrikere? og når jeg da sier at russerne bomber kirkenes går bare alle utifra at jeg mente tyskerne for de er jo Fienden, men det VAR jo tyskerne, herregud, nå mente jeg russerne, og jeg klarer bare ikke holde tungen rett i munnen.
Men folk virker stort sett veldig veldig fornøyde og avogtil får jeg hemmelige femtilapper stukket i neven etterpå.
Men jeg tror kanskje at folk tror jeg er 17 og er veldig imponert over engelsk- og historiekunnskapene til syttenåringen. Jeg er redd dette faktisk kan være tilfelle.
Jeg pleier jo å presentere meg før jeg begynner runden min, men det føles litt pussig å skulle ta med alderen.
Nåja, så lenge folk er fornøyd.

Oi, nå kom det innen mann i bare trusa, trodde jeg, men det er nok en sykkelshorts.
Da er det kanskje blitt enda mere sommer. Shorts og ullgenser. Sånn halvveis sommer da.

2 kommentarer:

solveig sa...

nei, æ vaska jo gulvet for nån daga sida! må æ vaske det på nytt når du kommer?

men æ glede mæ til du kommer, da.

Anonym sa...

Viva Rodrigo!! Han har sikkert googlet på sykkelshorts, og dermed kommet til siden din.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...