Debatter

Jeg hater mediakonstruerte debatter.
Ikke at temaet i seg selv er mediakonstruert, men formen og stemningen.
Det er altfor lett og stille "skarpe" og "kritiske" spørsmål, ofte egentlig litt uinteressante, men skikkelig fort og med streng stemme og der du formelig hører det kritiske blikket rulle rundt i skallen på journalisten.
Og så skal man avbryte hverandre hele tiden. Gjør voksne mennesker det? Bør man ikke passe på å oppføre seg litt mer fattet enn man ellers ville gjort når man kommer på tv eller radio? Nei, tvert i mot. Her skal det ropes og avbrytes.
Særlig hater jeg det når hvalfangere, vardøværinger eller rovdyrmotstandere havner i studio.
Hvalfangere kan forresten lage en enmannsdebatt bare de blir intervjuet.
Iallefall gjenskape stemningen.
Samfunnet går i hundene.

Jeg gruer meg til jeg blir gammel. Jeg mener, jeg misliker alt moderne og ungdommer NÅ, når jeg blir åtti er absolutt alle andre ungdommer.
Huff.

6 kommentarer:

solveig sa...

æ glede mæ til æ blir eldre. da slutte æ forhåpentligvis å hate alle 29-åringa. så det så.

uansett burde du gå på youtube og søke på "hans bauge".

Anonym sa...

PONDUs på coopen? Frøkenen har nok kjøpt forrige måneds blad.

frk. Figenschou sa...

eller så lyver hun.

frk. Figenschou sa...

og solveig, jeg hater ikke ungdommer jeg kjenner.

Rållserau sa...

Jeg likte heller ikke ungdommer før. Men etter at jeg ble lærer har jeg begynt å like dem igjen. Fjortiser er favorittene mine, for de sminker seg så rart. Og åtteåringer, for de har så rare tenner.

solveig sa...

bra, æ hate ikke 29-åringa æ kjenne. mussmuss

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...