Velkomsten

Altså gud så deilig å komme hjem.

Pappa hentet meg på flyplassen. Han kjente meg ikke igjen. Og det er ikke første gangen heller. Men jeg kjente jo ham igjen så jeg fikk skyss ned til mamma. Når jeg kommer til mamma, fullastet med taxfreepresanger, er det ingen som klarer å løsrive seg fra tven, ingen som kommer ned og ønsker meg velkommen hjem og hjem til jula. Jeg forlanger altså en eller annen form for velkomstkommité når jeg har kjøpt inn julebrennvinet. Og når barnet kommer hjem til jul. En prosesjon av noe slag hadde vært fint, men et enkelt "hei" holder lenge.
Og i dag, da jeg var nete på Sentrum og drakk kaffe med the Stig og søstersen, kommer en kompis av the Stig og hilser på, og han tror at søstra mi er dattera mi.

Hurra og gledelig jul.
Nå går jeg og forsyner meg av julebrennvinet.

7 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

All grunn til å starte på julebrennevinet!

fru Storlien sa...

God jul! Forrige helg var det en som spurte om min mor er søsteren min. Da tenkte jeg også på julebrennevin.

Nick Muddyfoot sa...

Husker at en bedugget type trodde du var datteren min. Skal jeg da regne din søster som mitt barnebarn?

frk. Figenschou sa...

Ja, det må du vel nesten.

Elisabeth, innerst i veien sa...

Hei igjen. Ha ha, gjett hva jeg fikk i julegave! Gavekort hos Gudrun Sjødén!!! God jul.

frk. Figenschou sa...

haha! blir kofte på deg da skjønner jeg!

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ja, en ekte kofte.

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...