pappa og jeg fortsetter diskusjonen

Vi blir ikke enige om det der med liljekonvaller/snøklokker. Jeg trodde jeg hadde overbevist ham om at han tok feil, men han gir seg ikke. Jeg insisterer på at vi snakker om snøklokker, pappa tegner helt åpenbart en snøklokke i luften og sier at SÅNN ser jo en LILJEKONVALL ut.
Jeg henter fram bilder fra internett av liljekonvaller, hvitveis og sneklokker, han fortsetter å tegne blomster i lufta og kalle dem for liljekonvaller. Jeg begynner å rope til taket, han fekter i luften.
Han innrømmer at det muligens er femogførti år siden han bodde sørpå, jeg spør om han tror at liljekonvallevolusjonen virkelig har kommet så langt på 45 år, han innrømmer halvveis at det kan være det som er inne i hodet som står for evolusjonen/re-evolusjonen men fortsetter å veive i luften og kalle det for liljekonvaller. Jeg roper mer til taket og peker på liljekonvaller MED STORE BOKSTAVER på internett.
Snørblomst og storkenebb blander seg inn i diskusjonen. Det viser seg at halvparten av oss ikke vet hva storkenebb er og at den andre halvparten ser det som lønnløst å starte med enda en beskrivelse av plantelivet.

Årh. Blomster er for søringer.

3 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, herlig. Har dere ikke sNørblomst nordpå?

Rødhette sa...

Hehe, måtte flire!

Nick Muddyfoot sa...

Denne blomsten krever bilde!

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...