Blånster.

Jeg har laget et sånt lite "dead desert"-tablå i vinduskarmen. Kjempestajlish. Bare døde og visne planter pent laina opp. I terrakottakrukker.

Da jeg var liten sa jeg blånster. Det var alt av blomster men også broccoli. Som jeg nekta å tro var en grønnsak. Jeg elska grønnsaker, men da broccolien kom på bordet etter at jeg var blitt lovt grønnsaker en hel dag nekta jeg. Mamma sa jeg måtte prøve og at jeg kom til å like det. Jeg kasta meg ned på gulvet og hylte Æ vil ikke lite blånster, æ vil ha grønnsesaker!
Senere steg broccoli i kurs, nå under navnet "kjøtt bakom beinan". Hvor jeg fikk det navnet fra skjønte ingen, men jeg skjønner litt logikken. Uten at jeg helt kan forklare det i ord.
Men liksom...jah.
Broccoli er forøvrig den eneste grønnsaken det er lettere å få tak i i Kirkenes enn i Stockholm.
Hva nå det skyldes.
Å bo i Kirkenes etter en litt lengre Stockholmsperiode er som å flytte til et sted der man bare har en bensinstajon, og dett var dett.
Altså ikke sånn Friske urter? Ahahahaha, hva er du slags snobb?
Men
Nakkekottelett? Hahahah, nei det har vi ikke.
Man kan bli litt deprimert. Heldigvis har man jo fryseboksen. Det er jo ikke uten grunn at man tilbringer sommer og høst i Søveranger.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...