Nå blir det bilder!

Siden det er påske og alt. Nå håper jeg alle blir like glade som jeg ble da jeg var liten og det kom tegnefilm.





Stakkars damen. Ikke bare er hun gravid, men hun er lam i armene og må dytte barnevogna med munnen. Denne ler jeg av hver dag.



Dette er et skikkelig fint gjerde jeg går forbi på vei til skolen.



Dette er to skikkelig fine sjåer jeg går forbi på vei til skolen. De ligger i Sumatraveien. Gjerdet er i Kongoveien.


Dette er skolen min. Hele bygget som du ser på bildet. Den ligger i Arabia, det er jo litt stas.
Deler av bygget har ikke 6. etasje, andre deler har ikke femte, og en del mangler åttende. Kjempelett å finne frem når man stort sett må bytte heis minst en gang i løpet av en ekspedisjon.


Dette er en av modellene mine, som står på pulten min. På andre siden der er Hannas pult.




En av gledene på hjemvei. Eller bortvei, forsåvidt. Hahaha. Jeg skulle gjerne likt å vite historien bak denne. Til min enorme glede så jeg engang en mann sitte opp i tredje etasje og snakke i telefonen.

Telefonkioskene her er mer sånn grå.




I Finland gror piassavaen naturlig, blomstringstid sent i mars/tidlig april.




Her bor jeg. Oppe til høyre.




Nå tror jeg ikke at jeg kommer til å dra med meg mer småstein ettersom veivesnet eller noen har vært og hentet den inn igjen for sesongen.



Noen jeg bor med prøver å tørke klær på badet. Etter fire dager satte hun opp vinduet, iallefall.



Bilde av rommet mitt, om noen skulle være interessert. Tatt med dender artige funksjonen på mobilkameraet. Nei, det er ikke egentlig knekk på veggen.




Her prøvde jeg å ta bilde av en veldig interessant form jeg legger merke til hver gang jeg har gått og lagt meg, nemlig gardinen min. Den ser akkurat ut som en stilisert indianerprofil. Veldig bra.





Siltamäki om morgenen. Ikke så urbant, men fint.

5 kommentarer:

Rållserau sa...

Å, for er fantastisk bildeserie! Det var kjempefint!

frk. Figenschou sa...

kiitos!

Fru Skurk sa...

Mange fine bilder, ja. Den gravide dama med de lamme hendene kan kanskje få et lite spark bak av han som sitter i rullestol dersom hun er for treg ut av bussen?
Jeg synes forresten skinheadhistorien fra bussen hørtes fryktelig skummel ut.

Anonym sa...

heihei! fine bilda.

frk. Figenschou sa...

heihei sjøl!
Har akkurat vorre å spist middag med farn min å morn din.
Heldigvis ikke nå snakk om tvangssterilisering av tatera.

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...