hade nu fær æ på omsorgssvikt!

I dag har jeg vært på omsorgssvikt i byen.
Omsorgssvikt er når du levner babyen din i skogen nødtørftig dekket av en våt kvist og drar og gjør noe annet.
Evt. ikke under en våt kvist men med en høykompetent foreldreperson hjemme i stua. Samme greia.

Og jeg handlet sandaler og flaskebørste og skjorte og andre uansvarlige greier på omsorgssvikten min.
Og Jendor og Høykompetent foreldreperson klarte seg helt fint som vanlig.
Og jeg har sandaler som muligens passer, de hadde kanskje passet litt bedre om jeg hadde prøvd dem litt mer og jeg hadde prøvd dem litt mer om ikke Jendor hadde ligget under en våt kvist i skogen og vansmektet. Men det er fjorten dagers returrett så det går bra. Men jeg håper de passer, så han slipper å ligge noe mer tynnkledd og kald under en våt kvist.
For det er så fælt når han gjør det.

4 kommentarer:

Elisabeth, innerst i veien sa...

Ha ha ha, godt skrevet. Fortsatt god sommer, håper du får bruk for de sandalene. Jeg skal straks feriere i Stockholm, ser ikke ut som jeg trenger ta med sandaler i kofferten, nei.

Nick Muddyfoot sa...

Jeg hadde en gang et par sandaler. Hunden min spiste dem.

frk. Figenschou sa...

ja men du har jo ikke styr på den der hunden!

ALL VERDAS sa...

Snakka om å treffa spikeren på hovudet! Du er heilt genial til å setja ord på ting!

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...