Dømmende drømmende

Jeg drømmer i kategorier. Er det ikke det ene så er det det andre, og sjelden noe helt nytt. Dessverre har jeg nok mistet min eneste leser, A, som liker å høre om andres drømmer, så jeg kan ikke lengre skrive om hva jeg har drømt om natten, men det er enten: a) jeg reiser b) det finnes rom i huset jeg ikke har sett før) eller c) noen prøver å drepe meg.
A) har jeg tolket ganske bokstavelig. For jeg reiser jo mye. Riktignok drømmer jeg sjelden at jeg reiser mellom Kirkenes og Stockholm, det er stort sett New York jeg skal til, og da i åpent fly og med litt for mye bagasje, eller så leter jeg etter riktig t-banestasjon eller perrong på stasjonen, men likevel, jeg tolker ikke så voldsomt mye inn i den drømmen. Den der b) har jeg vel tolka litt mer sånn overført for jeg tror jeg har sånn rimelig god oversikt over antall rom i huset, og c) er jeg mer usikker på men rimelig lei. Alltid er det noen som skal prøve å ta livet av meg. Leiemordere, mer vanlige mordere, galninger og gisseltagere. Drepe meg skal de alle sammen. Sånn i våken tilstand føler jeg meg ikke særlig truet av tilværelsen, men om natten derimot. Leiemordere (og endel åpne kontorlandskap som blander seg inn) forsurer søvnen.

Synd man ikke kan abonnere på noe spennende eller artig, noe litt som Netflix eller HBO eller noe. Noe med litt fremdrift.


3 kommentarer:

ALL VERDAS sa...

Skriv gjerne om draumar! Dette var interessant, synest eg. :-)

Rødhette sa...

Da jeg var ung, og min mor vekket meg til frokost på skoledager, så spurte jeg alltid om hun hadde drømt noe morsomt i løpet av natta. Og så fortalte hun om det hvis hun husket det, mens jeg spiste frokosten min. Det er egentlig et veldig hyggelig minne. :)

frk. Figenschou sa...

Det var en veldig fin historie!

dette er en overskrift, jeg fant ikke på noe bedre

Det er mulig det er på tide å bytte briller igjen. Fint, for det var jo så utrolig lite styr sist gang. Iallefall får jeg vondt i hodet hver...