På en fredag

Jendor har begynt å prate. Som i prate, ikke bare enkeltord på en overraskende og grusomt sjarmerende måte.
Han kan mange, mange ord, og enkelte kan han sette sammen, og det gjør han hele tiden.
Stor sett skjønner jeg ikke hva det er han sier.
Det er som å være utvekslingsstudent, familien prater til deg, overdrevent tydelig og med peking og forklaring, etterhvert med litt oppgitthet, men de gir ikke opp, ord gjentas og gjentas. Du kjenner at du har det neeeesten...men nei.
Jeg kunne sagt at det er som å ha en utvekslingsstudent i hus, men det er det ikke, det er åpenbart at det er Jendor som ha rett, det er hans språk vi skal lære oss, og jeg skjønner bare ikke. Tæng? Shænge? Chkjett?
Tænge betyr tegne, men tæng betyr ingenting i nærheten. Jeg tror at det avogtil betyr å lese bok.
Skjølle skjønner jeg, det betyr skylle, som er alt som har med vann å gjøre. Men siin? Ette? Ette? Ette? ETTE!?
Sukk.

Nå er jeg installert på mitt nye kontoratelier. Eller, installert var vel en overdrivelse, jeg er inne, jeg har mange ting, jeg venter på et tegnebord som ifølge min far er litt skittent og da er det nok ganske jævlig. Jeg har et underlag til et tegnebord allerede, jeg har prøvd å få lov å bytte det ut mot det komplette, ettersom det kommer fra samme giver, men min far som heller ikke har plass til det får hjerteinfarkt av tanken på å skulle kaste noe som nesten fungerer så det kan bli litt trangt her.

Nå skal jeg vente til butikkene åpner og så skal jeg gå å kjøpe kaffe for det står en kaffetrakter på kjøkkenet her. Hurra!

Og kanskje en liftgardin av noe slag for alle som kommer på jobb ser rett ned på meg.



Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...