Tebarsatt

Jeg har vært ute og reist. Jeg har kommet tilbake.
Jeg var i Stockholm, og Västerås, og Stockholm var feil og for tidlig og Västerås var ok. Jobb, ok.
Fredagen var jeg i sthlm og da skulle jeg handle julegaver. Idet jeg gikk inn i varehuset gikk brannalarmen og en insisterende stemme kom over høytaleranlegget og ba alle gå ut, det hadde brutt ut brann, ikke ta heisen, forlat bygningen, det brenner, ikke ta heisen. Så jeg snudde og gikk ut, i motsetning til veldig mange andre. Over min begripels altså. Jasså, her går brannalarmen og de driver og evakuerer? Jeg vil inn!

For min del ville jeg ut.
Det var ikke helt lett, sånn motstrøms.


Nå sitter jeg på mitt lille fine atelier. Jeg er ikke helt i mål med møbeleringen, jeg har fått et tegnebrett av pappa, jeg har skrudd på linjalene fra tegnemaskinen (ingen av dere som tilfeldigvis har et par linjaler til en tegnemaskin liggende?) men platen er veldig ripete så jeg skal kjøpe en pappskive før jeg setter igang. Og så får jeg se. Hva det blir til og hva som blir best.
Deilig å være igang. Nesten igang. Deilig ihvertfall.




2 kommentarer:

ALL VERDAS sa...

Skal, skal ikkje.... altså, sidan alarmen gjekk i Stockholm...prøv netthandel! :-) Tog du 'an! seier dei i Stavanger.

frk. Figenschou sa...

ja, jeg har vært inne og sett! Må bare ha et hus først, som jeg kan fylle...

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...