Framdrift

Nå har jeg vært og sett på et lokale der jeg kanskje kan jobbe. Det er i en kjeller, det er ikke heis, men uansett går nok ikke transportkassene mine inn gjennom den smale døren, det er to rom istedetfor et stort, og det er ikke internett, og sola kommer til å stå rett inn gjennom kjellervinduene når nå den kommer.
Jeg tror jeg tar det. Det koster litt mer enn det jeg hadde i Stockholm der jeg hadd transportheis, treverksted, sveiseverksted, prosjektrom og ett stort rom med masse lys, internett og strøm inkludert.

Men dette var jeg jo forberedt på. Så da.

Og det har wesselbilder utenfor døren og et stort bilde av Harefossen litt lengre bort i gangen.
Jeg var kanskje ikke forberedt på at det skulle være så sinnsykt dyrt med internett, påkobling 4000 og deretter tusen til i måneden, så jeg får kanskje finne på noe lurt med telefonen. Slutte med nett. Skrive brev istedet. Sende mail hjemmefra før jeg går på jobb. Jeg skal jo tross alt lage kunst i det lokalet, ikke drive med tant og elektronisk fjas og more meg. Internett er jo et helt unyttig verktøy egentlig.
Jeg skal og/å se på et lokale til, i morgen, det er litt større, men det har ikke vinduer. Det er ikke det at jeg er billedkunstner og mer enn gjennomsnittlig opptatt av lysforhold, det er det at jeg er menneske og visner om jeg ikke får dagslys. Men jeg skal nå se på det da. Det er kanskje litt større.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...