zåååm bieh bieh bieh zåååmbieh

Jeg har et ikkesovende barn. Det har jeg alltid hatt. Han sov vel ikke en hel natt før han var tre, så var det en grei periode, men han var vanskelig å legge også da, det tok et par timer, så har det vært en periode der han gikk mye i søvne og man måtte springe rundt om natten og hanke ham inn, så var det en periode der han ikke gikk i søvne, der han var lett å legge, han kom riktignok inn til oss hver natt men hvilket barn gjør ikke det, og vi tenkte halleluja, så var den toukersperioden over og nå tar det timesvis å legge igjen og jeg vil bare sove, men det kan jeg ikke for jeg har ikke fått lagt mitt barn enda. 
I går sovna han 22.30, da stupte jeg i seng etter å ha klargjort morgendagen som er i dag, og så er jeg jo likedan skapt som mitt barn, så da fikk ikke JEG sove, og så kom han uansett inn og la seg på min plass sånn 23.30 og i natt har jeg sovet både for lite og på for liten plass.
 
Jeg tror vi har en 1.60- seng. Det burde gi hver person litt over 50 cm, som ikke er å breie seg skikkelig ut akkurat, men det er nå 50 cm da. Men så er det sånn at han minste enten vil ligge HELT inn til enten den ene eller den andre, og da driver man å flytter litt på seg så man får litt luft, og han flytter etter, så flytter man litt på seg, og han flytter etter, og så har man malt seg inn i et hjørne, eller en remse heller, man har ihvertfall tilkjent seg selv de ytterste 20 cm av madrassen og må støtte seg på gulvet. Her hender set at man står opp og legger seg på midten og begynner dansen på nytt, bare andre veien, til forelderen som ligger på den siden står opp og legger seg på den andre kanten. Osv.
Eller så ligger han på midten med en fot og en hånd ut sånn at han kan kjenne (i søvne) at vi begge er der, men det fører stort sett til at han havner helt på tvers i løpet av natten, og da kan man få seg et spark i hodet. Da kan man ta hodeputa og legge seg med hodet i fotenden. Uansett ligger man ikke så mye i ro og sover som man skulle ønske fordi man må jobbe med HMS-situasjonen gjennom hele natten.
 
Er det rart man er førtidspensjonist i ny og ne. 
Men nå er det verken ny eller ne og man skal ikke overdrive så nå er jeg trøtt som en rakfisk og på jobb. Hurra for meg. 
 
jjeeehh.

1 kommentar:

Tove sa...

En till zombie här och då har jag ändå sovit rätt gott inatt.

wasserbecher vesikuppi cups of water

Jendor har fått vannkopper og det er selvsagt ikke særlig praktisk når man har mye å gjøre på jobb, og ikke kan gjøre det viktigste fra hjem...