Fæle steda æ har bodd

inspirtert av siljepositiv lager jeg denne bloggpost.
Altså, steder jeg har bodd:

På hamar der jeg måtte passe syv hunder for å få billig leie og jeg var allergik og det var hundehår overalt og hybelverten sparte på varmen og det var ni grader inne og jeg måtte gå med lue og ullgenser og skjerf, og jeg måtte lage mat i peisen fordi det var så mye hundehår og skadedyr på kjøkkenet
Hamar var i det store og hele fælt.

da jeg bodde i kirkenes sammens med ei som endte opp med å ikke betale husleie eller vaske eller rydde og som forlangte at jeg skulle betale husleia til han som flytta inn etter meg og jeg ikke klarte mer og flytta ut. ja, og så bodde vi jo sammens med en narkoman heroinrusser som vi begge var livredde

der jeg bodde på rauland der det var så lytt at jeg måtte liste meg rundt hele tiden og husvertene var så nyskjerrige at de kom opp og sjekket hvis jeg mistet noe i gulvet

Studentskipnaden i bergen på gang sammen med 7 gutter, ikke verdens rensligste opplevelse

der jeg og morten bodde i kirkenes ved siden av "verdens søteste gutt" som dundret på døren midt på natta for å høre om vi sov eller om han kunne spille musikk, og som gikk ut om kvelden med stereoanlegget på fullt og jeg måtte klatre opp med halsbrekken som innsats for å få tatt hovedsikringa

der jeg bor nå i bergen. helt klart.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huff da. I studietida bodde jeg på studenthybel på universitetet i Moskva. I løpet av det halvåret jeg bodde der, så var det fem studenter som ble drept på hyblene sine. Blant annet en stakkars koeansk jente som noen fant det for godt å kaste ut av vinduet fra 15. etasje. Følte meg ikke så trygg der, nei...

frk. Figenschou sa...

ok, du vant.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...