sekkepikepipen

Dette hadde jeg vel aldri trodd jeg skulle si…men jeg er så lei av sekkepipe.
Jeg er så lei!
Den bare tuter og uler og lager mengder med lyd, og lever helt sitt eget liv. Jeg vil ha et instrument som man har litt kontroll over. Som hører litt på pusten din og lager en lyd som er tilsvarende!
Det er så møkke slitsomt å spille sekkepipe. Jeg blir helt ør og svimmel, utpusta, og sliten i armene, og e`en er aldri stemt, og så forandrer den stemmingen helt av seg selv, og ikke må det være for tørt, og ikke for fuktig, og bordunene må stemmes og flisene flyttes, og bivoks her og der, og hvis noe er feil eller ustemt så må hele maskineriet settes i gang, den kan liksom ikke delspilles, nei alt må ha luft, og hvordan skal man klare å stemme grunntonen eller kvinten mens man holder den i et g-grep? Og bare å pakke den opp er et lite dagsverk!
Det er ikke noe følsomhet i sekkepiping. Det er bare during!
Og aldri hører man noen andre enn seg selv.
Jeg blir sliten og gjespen bare av å tenke på sekkepiping.

Muligens at jeg i det minste skal selge en av dem.
Der stakk det litt i samvittigheten gitt.
Det burde vel føltes som et slags svik denne quislingmanøveren her…men åÅ,jeg er SÅ LEI!!
LEI LEI LEI!!

5 kommentarer:

Rållserau sa...

Mm. Prøv heller hurdy-gurdy!

frk. Figenschou sa...

ja for det er jo folkemusikkens sønnavind.
...jeg skulle faktisk til å kjøpe meg hurdygurdy i ungarn en gang.

Anonym sa...

herreguuud!

vet du, idag kom æ på den der "jeg er søppelbill, søpler ikke til" også googla æ søppelbill. og den første oppføringa va DIN blogg! men æ trudde i 5 sekunder at det va mye sykere enn det egentlig va, fordi æ trudde du hadde skrevet om han søppelbill nettopp, og det hadde jo vært skummelt tilfeldig at vi, over 9 mil unna hverandre, gikk å tenkte på samme sang og samme stakkarslige skapning SAMTIDIG!

oi, masse komma.

synd det der med sekkepipa. men da blir kanskje litt av andelen "den kreative søstra" frigjort? æ e lei av å være kjedelig, nemlig.

Anonym sa...

høh. nu blei det mye barndomsminna, men æ kan ikke la vær.

æ leita etter en helt anna film som OD kunne anbefale skolan, men æ fant den ikke nå sted. istedetfor kom æ over den her:
http://www.allmovie.com/cg/avg.dll?p=avg&sql=1:2354

huske du den?

frk. Figenschou sa...

ååå ja...men ga æ ikke dæ filmmusikken til den i julegave ett år? Visst gjor æ det?

Å kom nu du ikke hær å kokketer me andel kreativ søster&kjedeli, mister white. Den går æ ikke på ett sekund.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...