Når jeg tenker meg om-

Man skal vel snakke om julen!
Jeg har ikke pyntet til jul enda. Det skyldes delvis snørr og delvis at vi ikke har vært i Stockholm og det er der jeg pynter til jul. Eller jeg pynter i Kirkenes også, men ikke i år og det er litt annerledes uansett på grun av nomadiseringen og nå ble en veldig enkel setning som vanlig unødvendig komplisert av at alt skal korrigeres.
Jeg har ikke pyntet til jul.
Jeg og søstersen skulle ha juleverksted men det ble byttet ut med en slags quiz. Eller det var en helt vanlig quiz, med lokalt tilsnitt. Hvilket år ble selskapet Sør-Varanger Invest stiftet? Hvilken idrett er E. Gimse kretsmester i? Hvilke steder er nevnt i Sør-Varanger-sangen? Solemia fikk ett poeng på hele quizen. Varangerfjoooorden er helt riktig nevnt i Sør-Varangersangen. Hun kunne jo også nevnt Sør-Varanger. Men det var det ikke en eneste deltager om tenkte på. Det var veldig artig men ikke så julete, innså vi sånn i ettertid.

Og jeg og mamma har vært på julegaveshopping og vi er nå, 6te desember, ferdig med julegavene. Flinkflinkflink. Det var en litt forvirrende seanse for først dro vi og kjøpte noen bøker til enkelte nærmeste, og så plutselig skulle mamma begynne å dra meg inn i klesbutikker og bare Den va vel fin? Den her da? Lik du den her? Og jeg bare inni meg ååååneeeeei og jeg var jo ikke forberedt på at vi skulle kjøpe julegaver til meg også og skulle ønske jeg var mer forberedt for jeg er ikke spesielt glad i å handle klær på kommando og det ender bare med at jeg i desperasjonen finner noe som kan gå an men som ikke egentlig er noe jeg har ønsket meg. Men så fant jeg en kjempefin kjole!
Den her ønske æ mæ!
sa jeg og mamma så på meg og sa Æ har kjøpt julegava til dæ.
Jeg aner ikke hva vi holdt på med inne i den klesbutikken.

Julen skal tilbringes i svenskelandet. Vi gjør som vi gjorde i sommer da var vi en hel måned av sommerferien i Stockholm, og tar juleferien også der. Litt synd at enkelte koftesyende individer skal tilbringe samme tid i Kiruna, jeg hadde tenkt å tilsnike meg litt hjelp med armene. Men er det noe som er sikkert når man driver og tvangsnomadiserer på denne måten så er det at det kommer flere sjanser.

Javel, dette innlegget handlet veldig lite om julen.
Jeg skulle ha skrevet om de der pingvinene.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...