Neinei. Jaja. Jaha.

I dag er siste dagen. Siste gangen jeg står opp og går og legger meg i dette huset. I morgen er det avfart. Jeg er jo fra Kirkenes og dermed tenker jeg alltid på det jeg bor i som "hus", jeg vasker huset og dette er siste dag i huset. Det er en leilighet og her går jeg litt i stå for det med hus er litt morsomt men alt er bare trist. Meldingene fra kompiser, siste møter, at alt er tomt og hver gang jeg åpner en skapdør for å ta ut noe er det et tomt skap bak døren, alt er i esker og møblene står pakket inn i flyttepledd og leker stumme og blinde, de har allerede dratt der de står.
Jendor vet ingenting, eller noe vet han, for han vil ikke ut av vogna mer når vi er ute, ikke vil han se på kaninene og ikke vil han i sandkassa, han vil ikke ut av vogna, kanskje er han redd for at den også forsvinner om han ikke passer på. Hver gang han har sovet er det noe nytt som er borte. Hvor er stubordet? Og foreldrepersonlighetene legger ikke merke til at én og én ting forsvinner fra huset, vi later som ingen ting, travlere enn vanlig men at både seng og bord og kommoder er borte, har vi tilsynelatende ingen aning om.

Snart skal vi gå noen siste ærender, alt vi gjør er siste gang, hver gang man går forbi noe går man fra det. Ting vi ikke vil ha skal leveres ut til sånne som vil ha det, andre ting skal pakkes, mesteparten er pakket, men det er jo alltid mer igjen, og så blir man stoppet av hverdagslivet mens man er som best igang. Jeg åpner en skapdør for å ta ut en skål til grøten til Jendor, den er tom, skålene er pakket ned, det står en enslig en på kjøkkenbenken, før jeg får stoppet meg er jeg på vei til å dra ut en skuff for å ta ut en skje, der er det også tomt. Og alt føles så vanlig, jeg står på kjøkkenet mitt i huset mitt, men det er ikke der egentlig, det ligger i esker nede i kjelleren og venter på en flyttebil.

Jeg må innrømme at jeg egentlig ikke venter på noenting, jeg prøver å forstå at vi skal flytte men det kommer jeg kanskje ikke til å innse før i februar en gang.

Nå skal jeg pakke litt mer.

1 kommentar:

ALL VERDAS sa...

Du skriv så kjempegodt! Måtte berre få sagt det, i dag og! Godt og medrivande. :-)

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...