Oppdateringer over en lav sko.

I dag har vi vært i Finland.
Dit dro man føritiden fordi de voksne trengte kjøttunger (3 kg kjøtt pr person over ti år i bilen, tror jeg?) og så fikk man betalt i rosa marshmallows, bilen full av unger, nå er det for å kjøpe kaffe, ribbe og øl. Kjøttkvota har blitt så stor at man ikke trenger å låne andres barn lengre.
Kaffe er ikke så voldsomt mye dyrere her, men utvalget er større der. Jeg har faktisk bestilt sånn kaffeabonnement til the Stig fordi vi aldri fant espresso vi likte. Det er litt artig. Men SÅ mye bedre er ikke den kaffen vi får en gang i uka i postkassen at jeg tror vi kommer til å fortsette med det. De har tross alt Lavazza i Finland.

Og så stakk vi innom østsamisk museum, Ávv. Eller så skal taket på a være endre veien. Eller spesialtegnet. Men fint har det blitt.

Jendor ser på datamasina. Barnet mitt snakker fantastisk bra til å være så liten, men han sier "jeg". Det gjorde oldefaren hans også, men Jendor har norsk som førstespråk, så jeg er litt usikker på hvor det kommer fra. Han pallatalliserer som en vardøværing, så det blir litt pussig. Jæj vil se på dejn ellefajnten, jæj.

I kveld skal jeg på heklekafé for nybegynnere. Håper det er hekledelen som er for nybegynnere og ikke det med kafé. Jeg både kan og ikke kan hekle. Jeg kan for eksempel hekle ei lue, men jeg kan ikke forutse hvordan det skal bli seende ut. Eller jo altså, hvis garnet er blått så blir det ei blå lue. Men det stopper også der.

Ingen kommentarer:

26te april

Jeg må skrive en tydelig mail. Det finnes tydelige mailer, strenge mailer, og sure mailer. Jeg har bare skrevet en sur mail en gang i hele m...