plopp plopp plopp og en annen plopp

I dag har jeg brukt alt for mye av dagen på å få kjøpt bobleplast. Det lyktes meg ei. 

Først prøvde jeg hos KEM, Kunstnernes eget materialutsalg, de har hatt det før men under "emballsje" så det har alltid vært litt vanskelig å finne for hvem visste vel at man måtte stave som en viderekommen dyslektiker for å finne fram. Men nå er det altså borte. Og så prøvde jeg hos Rajapack for dem har jeg brukt før, men nå har de bestemt seg for at fylket jeg bor i skal regnes som OFFSHORE, sammen med Nordland, Troms og Svalbard, i motsetning til resten av landet, som får gratis frakt. Og hva kom frakten seg på? Og hvem tar seg av den? Se det får man ikke vite før etter at man har bestilt. Da får man en faktura. Og er den på ti tusen for at man selv skal lete opp bobleplasten på et lager på Pandornes eller er den på 110 kroner og leveres på døra? Det hadde jo vært interessant å vite FØR man betalte for den. Men den gang ei.

Offshore du liksom. 
 
Så la jeg ut et spørsmål på Ressursside for Kunstnere, hei folkens, trenger 150 meter bobleplast på en meters bredde, hvor kjøper dere det? og da får man masse svar der tre stykker etter hverandre svarer Biltema (de har timeterspakker, 30 cm brei) og en sier Clas Ohlson (samme) og en foreslår at jeg googler det. Heldigvis er ikke alle totalt nepskrell (og det er jo det man vil si! "Fjott!" Ikke "takk, men de har bare timeterpakninger") og noen minte meg på AJ produkter og andre Norengros. 

Men nå vil jeg vente på svar fra KEM og Rajapack om hendholdsvis lagerbeholdning og fraktkostnader, så jeg bestilte ikke. Men i morgen. Da er det atter en dag. Og kanskje kommer den med bobleplast. 

Og kanskje nye brilleglass! Eller ikke nye, men da jeg var i Oslo sa det plutselig sknrk og så ploppet det ene brilleglasset mitt ut. Jeg vet ikke helt hva man skal forvente av en optiker, men så langt har jeg ikke kunnet forvente at de skal bestille riktige glass, måle riktig styrke eller sette glassene rett i, og nå heller ikke at glassene skal holde seg på plass i brillene, og da begynner jeg å komme til slutten av lista mi og vurderer snart å være litt misfornøyd med optikeren. 
Jeg gikk innom en optiker i Oslo da, for å få dem til å sette i glasset sånn at jeg slapp å gå med ikkun solbriller, men jeg har jo både prismer og progressive glass og det var en krisereparasjon, så det er ikke hundre prosent sikkert at glasset kom rett i så det må jeg gå og få sjekket. 
 
Muligens burde jeg prøvd å fått utført noe ordinært arbeid også. Det bør kanskje inn i planen. 
Ja.




Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...