Siden sist (som er ca 16 timer siden)

Vi har fått ny kran på badet. Den forrige brakk for noen måneder siden, men det har vært mulig å bruke den ved hjelp av en vaskeklut. (Jeg orker ikke forklare teknikken nærmere, det er ikke så interessant.) Ingen grunn til å fikse det da, vel. 
Nå er den fikset. I motsetning til hele resten av badet, som er i hvit emalje, er den vanlig blank. Og satt ca to grader skjevt på. Nok til at man ser det om man ser det. For lite til å klage. 

Da jeg sto og pusset tennene og så på den blanke, skjeve kranen, ble jeg plutselig så i stuss om hvor gammel jeg blir på torsdag. Jeg er jo 46. Da blir jeg 47. 47! Kan det virkelig stemme?! Etter mye regning på fingrene og mange forskjellige konklusjoner, måtte jeg dra the Stig inn i diskusjonen, han måtte OGSÅ regne på fingrene (jeg tror faktisk vi seriøst har degenerert endel de siste årene) og vi kom, ikke med en gang men til slutt, fram til at jeg ikke er 46. Jeg er 45. Jeg ble faktisk skikkelig glad, hadde begynt å planlegge femtiårsdagen min og alt og var ikke klar for det. 
Jeg er 45! Ganske ung enda. 
Og ja, jeg er fullstendig klar over at jeg høres ut som en kokett 23-åring som ikke "husker" hvor gammel jeg er. 
Men det er vel også ca ved 23 års alder man begynner å rote med det der. 

Jeg begynner å gå fri for blekk og ettersom blekkbutikken ikke svarer på mailen om hvordan vi skal gå frem når jeg vil bestille noe de ikke har på lager, begynner ressursmangel å påvirke arbeidet. Nå har jeg ca en halv flaske med hver av fargene, men sånn er man skapt da, at nesten tomt er som tomt, og man må rasjonere. Klipsrammer med bilder av fødselsleger i lystig lag begynner det også å gå tomt for. 
Men! Det som så ganske dårlig ut i går ser helt ok ut i dag, så det er mulig jeg fortsetter i denne retningen. 
Jeg må bare tette en fuge som ikke var hel tett. Og det gjør jeg på SLUTTEN av dagen. 
 
Når jeg bare har mer blekk. Og glass. Og på slutten av dagen. 
 
Hilsen Silje, 45 somre.  (altså, er man det når man er født i april?) (Særlig om man kommer fra nord der april er vinter?) (Men det er helt klart på slutten av vinteren) (Det er mulig jeg ikke skal dra flere forvirrende faktorer inn i dette med egen alder.)



Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...