jeg liveoppdaterer mine konflikter gjennom arbeidsdagen

Ja, det er jo bare én da. Den med Elkjøp. Og jeg vet jo jeg har rett, og jeg er rimelig opplest på forbrukerkjøpsloven, og man skulle kanskje tror at jeg danset lett gjennom en konflikt laddet med skarpkvessede argumenter, men sannheten er, at som gammelt skilsmissebarn, så hater jeg det. Da elkjøp ringte ble jeg helt kvalt i stemmen av pustefeil. Jeg klarte ikke snakke helt vanlig. Da de hadde lagt på BLAFRET hendene mine. Jeg hater det, jeg blir så full av adrenalin og det bare...sitter i hele meg. 

Væffal da, Elkjøp sier at "som ny" betyr "ikke helt som ny" og at jeg må bekoste returen selv, da kan jeg få hevet kjøpet. Evt kan jeg få 2000 kroner i rabatt. Og da sier jeg jo nei. For jeg vet jo hva jeg har krav på. Og så forteller jeg dem hva jeg har krav på. Ifølge lovverket.
Og da sier elkjøp at de har avsluttet saken og at jeg må returnere produktet i løpet av 50 dager. 
Da kontakter jeg elkjøp sentralt som sier at det må jeg godta og da sier jeg hva med loven og da sier elkjøp sentralt ja åkei loven ja og da sier jeg loven ja og da sier de at de skal kontakte elkjøp flesland da sier jeg sukk åkei da og da skriver flesland en ny mail at det blir en ulempe for dem å følge loven og de avsluttersakenigjen.
Jeg blafrer mer. 
 
Da ringer jeg forbrukerrådet. Som kvesser argumentene mine enda mer, for jeg har jo rett. De gjør meg tilogmed oppmerksom på at om jeg lider et økonomisk tap som følge av at elkjøp hever kjøpet, og jeg dermed ikke lengre har en mac til 8000 men blir nødt å kjøpe en til 12000, kan jeg kreve dette økonomiske tapet erstattet av selger.  Se det visste jeg ikke!
De sier også at elkjøps påståtte uforholdsmessige store ulempe ikke er uforholdsmessig stor, den er på 4000 kroner og det er 4000 kroner selv om det er 50% av kjøpesummen. Som var Fleslands argument.  
De sier også at jeg kan få forvente en vare som står til beskrivelsen og at "som ny" betyr "som ny" og ikke "ikke helt som ny". Det visste jeg. De sier masse andre ting jeg visste. Og jeg blir glad for jeg trenger å få bekreftet at jeg har rett når jeg krangler. 
Jeg skriver en ny mail til Flesland der jeg forteller dem hva jeg har diskutert med forbrukerrådet. 
Mens jeg venter på en mail der det står at de har avsluttetsakenigjen, har jeg skrevet et reklamasjonsbrev skråstrek klage til elkjøp sentralt. For det sa Forbrukerrådet. Det er på elkjøp dått enno jeg har kjøpt varen, så jeg burde ikke behøve å forholde meg tl en nittenårig bergenser. 
Det er et bra brev. Kort, oppsummerende og saklig. Og rett. Det blir sendt når bergenserne sier nehei enda en gang.

Nå skal jeg dirre som et aspeløv resten av dagen. På et tidspunkt kommer jeg til å bli kjempelei meg, det må jeg huske er en reaksjon på å ikke lengre ha adrenalin på førti tusen. Det er vanlig. Og så er det ellers bare å kjøre på.

Ingen kommentarer:

jeg liveoppdaterer mine konflikter gjennom arbeidsdagen

Ja, det er jo bare én da. Den med Elkjøp. Og jeg vet jo jeg har rett, og jeg er rimelig opplest på forbrukerkjøpsloven, og man skulle kanskj...