liten finnmarking

Vi har ikke bare begravet, det ble innimellom tid til andre ting også. "Andre ting" var stort sett å spille spill. Niese (4) var særlig begeistret for et spill med masse bilder på spillbrettet, og de samme bildene på kort som man trakk opp av en boks, og så var det om å gjøre å finne igjen bildet på spillbrettet først. Man bytta på å trekke og fortelle hva det var bilde av på kortet.
Og det sier jeg, det kan godt være at Niese bytter til trønderdialekt om somrene, men hun er sannelig finnmarking innerst inne:
Da hun trakk et par boksehansker ropte hun "vintervotta!".

5 kommentarer:

paaskeharen sa...

Haha! Trøndere - går de barfingra de da?

frk. Figenschou sa...

Om sommeren så. Vi har sommervotter.

paaskeharen sa...

Det har jeg aldri hørt om. Men jeg tror deg, selvsagt.

frk. Figenschou sa...

Nå har det kommet opptil flere klager på at alderen på Niese (4) er feil.
JAAAA jeg VEET DEEEET

det var et forsøk på å være artig og anonymisere ettrsom hun er på den paranoide siden av familien.

men ok, hun heter ida og er fem.

paaskeharen sa...

Tiden går så fort når de er i den alderen. Bomma på nevøen min også. Pr.Blogg.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...