Ovnsvakt

Hørtes det ikke herlig gammeldags ut?
Eller var det noen som leste ovnsbakt?

Jeg er hjemme og fyrer. Før hendte det at strømmen var borte i lengre tid, altså ikke her i huset, men her i forskjellige områder av kommunen, og da måtte man fyre så ikke vannet frøs osv. Være våken gjennmom natten og sånne greier. Det er lenge siden det var et vanlig problem. Vi snakker åttitallet!
Problemet mitt er at den nye oven vår lukter brent datamaskin når vi fyrer, og så sprer det seg en frisk duft av STINK, som Jendor sier, over hele huset. Vi har lest litt på forskjellige forum, for vi ble advart om at dette kunne hende første gang man fyrte opp, men det har aldri sluttet for vår del, og enkelte har hatt dette problemet i ett år.
Har funnet ut at det lureste er å fyre som inferno, og lufte.

Så det er min jobb i dag. Hive inn ved, med dører og vinduer åpne. Faktsik helt ok at november er kaputt og varm og snøløs. Siden jeg lufter som om det var juli.


Ingen kommentarer:

Fremmelig drift

Jeg driver altså med en form for glassmalerier eller bevegelige bilder for tiden. Jeg legger skjellakk og akryl, noen ganger også potetmel, ...