På eget ansvar

Kirkenes er ikke særlig unikt i Finnmark: det er bilene som har forkjørsrett, for å bruke det ordet. Det er ikke lagt opp til at man skal gå. Her for eksempel, er et fortau. Det er ikke så godt strødd. Det er ikke nødvendigvis sånn at kommunen tenker, nei, fortau, det kan folk strø selv, men her ser vi flere biler parkert. Og hengere. Og sånn er det mange steder i sentrum. Da kommer ikke strøbilen til. Og så blir det ikke strødd. Og heller ikke måket.  Og man gjør heller ikke noe med at det står biler sånn overalt.
Og så har man ikke fortau.
(For her går jeg ikke, så det er sagt.)

I morgen: fortjengeroverganger som ender i grøfta.

Ingen kommentarer:

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...