Jeg tror vi må si at uthvilt er et tilbakelagt stadium.

I dag sto Jendor opp kl fem. Det var han alt for trøtt til, så det ble litt fireåring-i-vranglås på morrakvisten.

Jeg er ikke så trøtt som i går, så kanskje jeg skal klare å få utrettet noe på kontoret. Det er det der som er litt vanskelig med kunst, man må ha hodet med seg. Noen snakker om inspirasjon, og det er sikkert kjekke saker, men man må også ha konsentrasjon. Det har jeg vært dårlig på en stund nå.
Og så vet jeg ikke helt hvor det kommer fra, men lidelse pekes jo ofte også ut som en drivkraft i kunsten. Gode kunstnere lider masse. Det er nok mest en unnskyldning for å betale dårlig for arbeidene deres, tenker jeg. Er det ikke mer logisk om gode leger lider masse? Ikke det nei? Nei, samme gjelder for kunstnere.

Jeg lider ikke, så det er sagt, jeg er bare trøtt og ukonsentrert. Og nå har jeg både blekk og papir i hus, så nå er det ikke mer unnskyldninger her.

(skjønt jeg kommer nok på noen)

mvh

Ingen kommentarer:

Tre middels ukjedelige ting som har hendt i dag

1: Jeg fikk et prosjekttilskudd til et prosjekt som er fullfinansiert. Da høres det ut som jeg trikser til meg penger, men det betyr at jeg ...