Meg meg meg

Her i huset feirer vi ingen sånn overkommerse høytider som handelsstanden har funnet på. Bortsett fra halloween da, og muligens er jula over i den kategorien også, men morsdag, det feirer vi. For det har jeg sagt, gjentatt og påpekt at vi skal. 

For det første liker jeg jo alt som handler om feiring av meg, selveste husets egen mamma og innehaver av første birolle, føder av barnet, så takk til kake og blomster og gjerne en liten presang på det, og for det andre har jeg bursdag 25te april.  
2,. 11., 12., 21. og 22. er det andre familiemedlemmer som har bursdag. Nær familie. Det vil si at når vi kommer til den tjuefemte begynner folk å bli litt ferdig. Det er som å spille på festival, og være på plakaten og alt, men være på på søndag, når folk har begynt å dra hjem så de slipper rushet. Da kommer jeg. 

Jeg har derfor begynt den årlige familieforberedelsen der jeg gjør familien oppmerksom på at det er morsdag på søndag. Neste søndag. Farsdagsinnehaveren gjorde oppmerksom på at det ikke ble gjort noe særlig stas på hans dag, jeg gjorde oppmerksom på at ingen hadde gjort oppmerksom på at det skulle staseliggjøres. SOM JEG GJORDE NÅ.
Så nå vet de.

Ingen kommentarer:

Påsken kom, sannelig

Det er påske. Jeg vet at vi har påskepynt en plass, jeg tror også jeg vet hvor. Den har ikke kommet opp på grunn av vannkopper, ikke at det ...