En onsdag i sin alminnelighet, sakte og pent over i historien, som det skal være

Jamen i dag kom jeg meg på jobb. Og så gikk jeg hjem. Det var så kaldt, vi har jo ikke pakninger i vinduene og tape hjelper bare sånn måtelig når det er minus 30.
Altså først var jeg litt der og jobbet litt. Jeg gikk ikke rett hjem, jeg jobbet, for avløserordningen for kunstnere i tiltakssonen er under enhver kritikk og såklart hadde ingen vært og jobbet jobben mens jeg var syk og hjemme.  
Og det er rart det der, men nå har jeg gått til den jobben, og hjem fra den jobben, i nesten et år, og etter et nestenhelt år er jeg i like dårlig form. Jeg er anpusten som en maratonløper som har tapt et veddemål i fylla i sikkert tyve minutter etter at jeg har kommet hjem. Ikke blitt i noe bedre form her ikke, driver ikke med sånt!
Jeg tenker at jeg må begynne å jogge men det har jeg ikke knær til så tenker jeg at jeg må begynne å sykle men sesongen er så kort og så tenker jeg at jeg må begynne å svømme igjen og så kommer jeg på at jeg ble allergisk mot klor og så tenker jeg at jeg får begynne gå tur og så kommer jeg på at jeg går jo en time om dagen.
 
Nuveeeel. Jeg kan ikke påstå at det har skjedd så mye å rapportere om siden gårsdagens post, bilen oppfører seg ikke i kulden men det er jo gammelt nytt, båtrusserne skal få forbud mot å vandre i sentrum, vi har blitt lovt barnevakt på lørdag så vi kan slå oss løs på Barents Spektakel, georginene er lagt til spiring, jeg fyrer i ovnen, det humper og går.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Hei, skrekkelig utrent søring her! Jeg for min del går nå i tanker om å kjøpe meg en crosstrainer, også kalt ææææ hva var det nå igjen? Men i alle fall, jeg har nølt lenge fordi de er så avsindig dyre, inntil jeg for en uke siden oppdaget at det er TREDEMØLLER som er så avsindig dyre - CROSSTRAINERE er ikke fullt så gale. Og jeg har såvidt testet en crosstrainer halvveis én gang, og det var absolutt mye morsommere enn tredemøller, i den grad noe treningsapparat i det hele tatt kan passere som morsomt. I tillegg sier reklamen/forbrukertestene at noen crosstrainere har hjul, og at de kan være sammenleggbare (i alle fall litt), slik at man kan klare å manøvrere dem litt unna allfarvei når man for eksempel skal ha gjester eller slange seg på sofaen foran tv-en (hvis man da ellers har tenkt at crosstraineren skal få plassering foran tv-en i håp om å motivere eieren til å trene i bytte mot å få se film ...) Så mitt forslag: sjekk om crosstrainer eller (ja! nå kom jeg på det!) ellipsemaskin kan være noe for deg? De var på tilbud i januar til et par tusenlapper og oppover ("halv pris! halv pris!") hos en av de største sportsutstyrkjedene, oppdaget jeg nå i februar ...

Og ellers heia deg og bloggen din. Bare sånn i alminnelighet, for du skriver så bra, og så er det folkeopplysende for oss søringer å få inn litt virkelighet nordfra innimellom. Jeg er også stor fan av Jendor. :)

frk. Figenschou sa...

Jeg måtte tenke veldig lenge og så for meg en slags blanding av et skateboard og ei sånn fjær som de trente med i gamle dager. Men nå tror jeg det er en slags tørrskistavmaskin?

Takk for heiingen! Jeg ble glad!

Siden sist (som er ca 16 timer siden)

Vi har fått ny kran på badet. Den forrige brakk for noen måneder siden, men det har vært mulig å bruke den ved hjelp av en vaskeklut. (Jeg o...