Bææægen

Jeg er i Bergen. Det er litt arbeidsintensivt, som ventet, men i går gikk mesteparten av tiden på å vente på at noen andre sine spikere skulle tørke sånn at noen andre fikk gjort jobben sin sånn at noen andre skulle flytte seg fra min plass sånn at eg fikk gjort min jobb. Det er jo sånn det er.
Jeg gikk på et tidpunkt i all ventingen en tur ut, som i å gå en tur, og forsøkte å finne ut hva jeg synes om Bergen. Jeg vet ikke. Kan man ikke vite, går det? Eller vet man bare ikke helt hva man vet?
Bergen er fint. Men jeg var ikke så glad da jeg bodde her, det er litt vanskelig å vikle de tingene fra hverandre. Jeg kjenner Bergen ganske godt, jeg bodde her lenge. Men nå har det gått tretten år, jeg har også vært lenge borte. 
Nuvel. Jeg trenger egentlig ikke hvite hva jeg synes, jeg drar jo i morgen.

I går spiste jeg middag med en kamerat, det er veldig fint at han bor i Bergen når jeg er her, men jeg måtte gå litt tidlig fordi jeg hadde en avtale med en av de andre kunstnerne om at vi skulle ta en øl på kvelden når hun kom, vi har ikke møttes på lenge og det var liksom denne kvelden som var uten program. Men så fikk jeg en sms om at hun var gått ut med de andre samiske kunstnerne og ikke hadde mer strøm på mobilen. Da var jeg jo allerede på hotellet, og Terje var dratt hjem, og det var kanskje unødvendig men jeg ble ganske sur. Får man bli sur for sånt når man er voksen? Jeg vet ikke det heller. Men det er jo ikke akkurat sånn at jeg ikke klarer meg alene heller. OG jeg hadde litt tidligere på dagen kjøpt meg en veldig fin grønn regnjakke fra BRGN og var veldig fornøyd med at jeg hadde klart å ro det i havn (finne tid, finne butikk (tremeter fra døra på hotellet faktisk) finne riktig jakke) så jeg hadde iallefall regnjakke på plusskontoen. Og nå regner det. Så den får jeg brukt.

I morgen blir det Oslo. Litt spent på framkommeligheten der. Men først: åpning på Bergen Kunsthall.

Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...