Garderske moen

Nå sitter jeg på Gardermoen og håper på at et fly skal gå. 

I går da jeg endelig var ferig med møtet mitt med et visningssted der jeg skal stille ut, var planen å, ja, shoppe litt. Unnskyld, men jeg bor i Kirkenes. Man får kjøpsspreng. Jeg ville ha nye jumpere og pokemonkort til barnet og generelt se på fine ting. Da jeg hadde kjøpt nye jumpere og var på vei for å kjøpe pokemonkort til barnet, fikk jeg en mail og en sms og en notifikasjon fra SAS om at jeg kanskje bare kunne være så snill å ombooke pga dritvær i Nordnorge. Det hadde jeg jo egentlig ikke lyst til, men jeg måtte jo iallefall sette meg inn i dette og sjekke om jeg fikk ombooket hotell osv, så da gikk det bittelille jeg hadde av piff etter arbeid, åpning, flying, nytt overnattinssted hver natt og utladende møte på visningssted, helt ut av meg, jeg ga opp shopping og dro hjem for å Ordne.

Det viste seg å være lettere forlangt enn gjort, for det var jo Bergen Kunsthall som hadde bestilt biletter og da fikk jeg ikke ombooke selv selv om SAS hadde forlangt det, og det  var etter kontortid, og hotellet fikk jeg bare avbestille men ikke ombooke, og jeg ville jo bo en plass, og jeg ringte hjem og forklarte og fikk masse råd som Bare dra opp til Gardermoen og still deg i en kø, men jeg kom jo ikke til å få ordnet det med hotell uansett, og jeg kjente bare hvor glad jeg var for at jeg hadde sagt nei til det der med Mexico for når det blir så mye styr med innenlandsreiser så orker jeg ikke. 
Og nå var det dessuten på tide å komme seg til hotellet på Gardermoen som jeg ikke hadde fått ombooket for å bo der en natt så jeg slapp å ramle rundt på Carl Berner på isholka klokke fire på morran med to kofferter og stresshjerte. SAS sa nemlig også at jeg måtte møte to timer før ombordstigning på morraflyet, det har jeg aldri vært borti før. 
Det orket jeg heller ikke, så derav hotell på flyplass. Luksuspenger. 
Og nå finner jeg ikke den notifikasjonen noen steder så det er mulig jeg kunne sovet en time til, men i det minste er jeg helt stressfri og innsjekket og sikkerhetsklarert og klar. 

Jeg har sjekket yr som en annen tørkerammet bonde, jeg ser egentlig ingen grunner til at flyet ikke skal gå, det skal løye litt rundt landingstider og selv om det har vært dårlig vær i Nordnorge med busser av veien og båter på veien og fly som må tjores fast i rullebanen, og det jo sier litt for det er jo sånn med Nordnorge, at det er mye dårlig vær så på en måte har alt som er løst allerede flydd avgårde for mange år siden, men vi flyr jo strengt tatt over Sverige og Finland for å komme til Kirkenes, så med mindre vinden står på tvers av rullebanen tror jeg det skal gå. Det landet to fly i går iallefall. Bank i bordet og kryss fingrene.
Akkurat nå er det frisk bris og stiv kuling i kastene på landingstidspunktet og jeg vil hjem. 



Ingen kommentarer:

Blogger videre! Uten overskrift!

Om kvelden når jeg legger meg, begynner jeg å lage en liste over det jeg skal gjøre på jobb neste dag. Det høres kanskje lurt ut, men er str...