Nødboks

Jeg har en sånn grønn liten boks til å ha fiskekroker i som jeg bruker til nødboks. I den skal det egentlig være allergitabletter, femti kroner, ibux, sukker og linser. Det har sklidd litt ut så akkurat nå inneholder den bare allergitabletter, en hårspenne og to bits til skrumaskinen. Hvilket forsåvidt betyr at jeg har hatt bruk for den, men den er egentlig ikke så virksom med sitt nåværende innhold. Når bare MÅ jeg ha bits til skrumaskinen? Jeg har jo ikke skrumaskin.
Men jeg skulle ønske jeg kunne hatt en skikkelig, ordentlig NØD nød -boks, en som kan redde enhver situasjon. Jeg tror den burde inneholdt
Alt det øvrige
Redningsvest
en tusenlapp
En ordentlig middag, varm
Et ettbinds leksikon
en flaske rødvin
kniv
en god bok
tau
kaffe
ekstra batteri til mobilen
og lader
tørre sokker
en gave
hårspenner

og plass til mer.

4 kommentarer:

Anonym sa...

En gratis veisykkelreperasjonsinstruksbok! Fint å ha i nødboksen!

mrnils sa...

Vinåpner?

frk. Figenschou sa...

Ja faen, vinåpner må man jo ha.

frk. Figenschou sa...

Jeg har aldri blitt reddet ut av noen som helst slags nød av en forsonende bever.

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...