Nesten litt skummelt

I natt lekte Bergen sånn uvær at jeg måtte opp å lukke vinduet sånn at SitronMelissa ikke skulle forsvinne ut i luften.
Og da jeg sto opp var strømmen gått. Og det er nå en ting å ikke ha vaskemaskin og at man godt merker hvor avhengig man blir av en sånn ting. Men det er ikke noe særlig gøy uten lys, tekoker eller brødrister heller. Dagen får helt feil start. Så jeg kom fem minutter for sent på skolen, og unnskyldte meg med at strømmen var gått. Og læreren spurte om jeg gikk på strøm.
Men vet dere hva. Da jeg kom hjem virket vaskemaskinen. Vaskemaskinen virket. Den virket. Vaskemaskinen virket. Det går nå atter en gang an å vaske klær. Vaskemaskinen virker, den virker. Og jeg har vasket klær. Og nå henger de til tørk. Og blir tørre og rene. Mens en ny omgang er på svirr i maskinen. Som virker.

Men som faktisk ikke har noe 30gradersprogram, oppdaget vi nå. Men sånn er nå det.

1 kommentar:

mrnils sa...

Gratulerer

Avlistet

Jeg sitter og venter på et teams-møte. Som betyr at jeg har gått tidlig hjem fra ateliéret. Og det betyr at når jeg er ferdig på jobb er jeg...