Morro med barrn

I jula hadde mitt livs lys og hjertes ledestjerne funnet fram ei gammel skinnhue
 som han viste til sin søsters sønn, Nevø, på fire.
Morten har hatt fullt sett med besteforeldre og tilogmed oldeforeldre ganske lenge, og nevøen er iallefall godt vant med forfedre.
"Se hær den hær hua har tilhørt oldefaren din, han e dø nu" sa Morten til Nevø.
Nevø så overrasket på Morten: "E han oldefar dø?"
"Ja, for lenge siden" sa Morten,
neida oldefar er ikke død sa silje, jo sa morten, nei sa Silje som straks skjønte at Nevø nok også hadde en oldefar i live. På farssiden.

Senere skremte Silje Nevø i en mørkt døråpning så Nevø tisset på seg, enda Nevø hadde passet på å presisere at Silje måtte stå foran døra om Nevø skulle komme ned i gangen.



Oppdateringer på den andre bloggen, ikke så bra, spørs om blogg er rette plassen å presentere arbeidene sine.

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...