Masin!

Jeg har endelig fått komla meg til å kjøpe ny maskin. Fin, svart og mannete.
Og så har den sånn fingeravtrykksleser. Bare en liten strek på maskinen som man kan låse brukerkontoer med, kjempesikkert sikkert.
Det fikk meg til å tenke på hvor glad jeg er for at jeg ikke har så store hemmeligheter at folk kan komme til å kappe av meg fingrene for å ta tak på dem.
Men jeg har selvfølgelig styra litt allerede. Den er jo helt ny så jeg har ikke lagt inn noen programmer, derfor er det jo ikke så mange ikoner på skrivebordet. Et av de få er et blåtannsymbol. Som jeg har klikket på og fått beskjed om at maskinen ikke finner noen blåtannenhet. Det kan jo selvsagt være sånn at jeg ikke har blåtann på maskinen, men da er det jo litt rart at det ikonet ligger der. Osv. Så jeg har orga og styra, og leita opp en brukermanual på nettet, i og med at maskinen min kom uten.
Der er det noen sider med feilsøkning.
Blant annet kan man feilsøke på den der fingeravtrykksleseren:
Feil: Fingeren min er skitten, sølete, oljete eller tilsølt av smuss.
Forslag: Tørk av fingeren. Forsøk igjen.

Det er jo fantastisk!

...og dessuten må jeg vel kanskje kalles en slags kyborg nå? Ettersom fingeren min er en del av programvaren?



(men blåtannen er fortsatt ikke virksom. Lenovo, noen?)

Ingen kommentarer:

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...