Nei andre høyre!

Det er mange som strever litt med høyre og venstre. Iallefall om det skal gå fort. Fort ere enn at man rekker å konferere med noen, for eksempel. Men det er ingen som har noe problem med foran og bak.
Jeg tror det er fordi fremsiden har ansikt og baksiden har rompa mens høyre- og venstresidene våre er identiske.
"Høyre" blir liksom så abstrakt.
Om vi hadde hatt et organ på venstresiden som vi ikke hadde på høyresiden hadde det nok vært mye lettere. En flems, for eksempel. Flemsen på høyresiden og fledden på venstresiden. Da ville man sikkert sagt "og så går du flemsvis etter Puddefjordsbrua til du kommer til et busstopp, da går du fleddover.
Og alt ville blitt deilig og konkret.

8 kommentarer:

ringringring sa...

Akkurat sånn har jeg det, det begynte ca. da jeg slutta å gå med klokke, som jo alltid er på venstre håndledd.(Det forstyrrer meg litt med folk som går med klokke på høyre side). Senest på bursdagsfesten min sendte jeg ut en kollektiv melding til folk med spik spenna gærne veihenvisninger.

Anonym sa...

Det der med flems og fledd var jo dritlurt! Hva med å sy på to sånne på beibiene med en gang de blir født, så slipper vi alle problemene. Men da må legen i alle fall vite forskjellen på høyre og venstre...

Anonym sa...

Forresten kjipt hvis du er så dårlig på høyre og venstre at du står ved valgurnen og lurer på om det var rett lapp du slapp oppi. For eksempel kan man fort komme til å stemme på sosialistisk høyreparti i stedet for sosialistisk venstreparti...

frk. Figenschou sa...

nei da ville det blitt sosialisteflemsene og sosialistisk fleddeparti, og så hadde du visst hva det gikk i.

Jeg går med klokka på....høyre?...hånd fordi da får jeg ikke skruen i håndleddet hver gang jeg bøyer hånda. Men nå har jeg jo ikke klokke for jeg har mobil...kanskje om man sydde mobilen fast i venstre side?

Anonym sa...

ka me levra?

frk. Figenschou sa...

æ ane ikke kor æ har den.

Anonym sa...

Blindtarmen da? den er på høyre side - og det er jo noen som har fjerna den, så de kan jo bare gå etter den sida med arret :-)

frk. Figenschou sa...

Jeg tror vi hadde vært bedre hjulpet med noe stort og tydelig.

fortid, fremtid, nutid

Hver gang jeg treffer folk og snakker med folk så snakker jeg bare om jobb. Jeg kan bare snakke om jobb. Jeg vil ikke være sånn, jeg tenker ...